Format ontwikkelen voor je bedrijfspodcast

Een origineel stramien voor dat staat als een huis

Wil je organisatie een podcast ontwikkelen maar vind je het lastig om een aantrekkelijk format te schrijven? We staan klaar om je te helpen. Dat doen we aan de hand van een beproefd ontwikkeltemplate, inspiratiebronnen en leuke brainstormtechnieken.

Wat willen wij en wat wil onze luisteraar?

Terechte vragen wanneer je besloten hebt podcasts in te zetten om communicatiedoelen te bereiken. En het kan best uitdagend zijn daar antwoorden op te vinden wanneer formats voor podcasts maken niet je dagelijkse kost is. 

 

BOOCC helpt organisaties bij het ontwikkelen van een podcastformat dat past bij de identiteit van de organisatie.  We houden rekening met doelgroepprofielen bovendien. Ook kijken we naar het huidige mediaportfolio. Hoe steekt dat in elkaar, kunnen we de podcast een sterke en logische plek geven binnen de bestaande middelenmix (zoals bijvoorbeeld een website, nieuwsbrieven, social kanalen)? We hebben namelijk ruim 25 jaar ervaring als crossmediale uitgever van content.

 

 

Of bel zelf: +31616409411


Ontwikkelen 

 

Het maken van een format doen we bij voorkeur met enkele mensen van de organisatie. Mensen die al verantwoordelijk zijn voor andere media uitingen zoals journalisten, communicatieprofessionals en/of marketeers.

Aan de hand van een beproefd ontwikkeltemplate, inspiratiebronnen en leuke brainstormtechnieken gaan we een dagdeel aan de slag. Vaak komen er meerdere formats uit waar we de beste en meest effectieve van kiezen. Wat we vaak terugkrijgen van opdrachtgevers is dat ze deze sessie extra waardevol vonden omdat ze ook weer nieuwe redactionele ideeën kregen. Na afloop heb je in elk geval gegarandeerd een origineel stramien voor je podcast dat staat als een huis.

 Kosten

De kosten zijn afhankelijk van een paar factoren. Denk aan mate van inlezen vooraf, hoeveelheid te genereren formats, etc. Na een intakegesprek heb je doorgaans binnen een werkdag een offerte.

 

 

BOOCC heeft veel ervaring met het ontwikkelen van bedrijfspodcasts. Grote bedrijven, kleine bedrijven. Profit- en non-profitorganisaties. 


Twijfel je nog? Een oriënterend telefoontje of mailtje kost je niets. Laat maar weten hoe je bent te bereiken.